Οι γραφιστικές εφαρμογές στα τουριστικά καταλύματα
Οι λέξεις τουρισμός και πολιτισμός στην Ελλάδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Και όταν λέμε πολιτισμό δεν εννοούμε μόνο την αρχαία πολιτισμική μας κληρονομιά. Εννοούμε και την ομορφιά στους κοινόχρηστους χώρους, την κομψότητα στους ανθρώπους, το καλό γούστο στα οικήματα. Με μία λέξη την καλή αισθητική.
Η αισθητική όμως εξελίσσεται και η μόδα αλλάζει. Οι τουρίστες αναζητούν μοντέρνες κατοικίες που να μη θυμίζουν την αισθητική μιας παλιάς δεκαετίας ή παραδοσιακές κατοικίες, που να είναι όμως προσαρμοσμένες στην εποχή μας. Οι επιχειρηματίες καλούνται να ανανεώσουν ή να μετατρέψουν εντελώς τη μορφή των χώρων και και των υπηρεσιών τους.
Κομβικό ρόλο σε αυτό παίζουν τα γραφικά και η εταιρική ταυτότητα του καταλύματος. Το λογότυπο και το site παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο για τον πελάτη γιατί αποτελούν την πρώτη επαφή του με την επιχείρηση, πριν ακόμη φτάσει στον προορισμό του. Εκτός από αυτά όμως, υπάρχουν πάρα πολλά ακόμα στοιχεία που βοηθούν το χώρο να αποκτήσει το δικό του χαρακτήρα. Από τα social media μεχρι την επαγγελματική κάρτα. Από ένα χάρτη με τα σημαντικά μέρη της γύρω περιοχής, μέχρι τη σήμανση για τους κοινόχρηστους χώρους. Από τα σαπουνάκια του μπάνιου, μέχρι το μπρελόκ του κλειδιού.
Ακόμα και ένα μικρό δωράκι, μαζί με μια ευχαριστήρια κάρτα θα αφήσει μια γλυκιά γεύση και μία ανάμνηση στο φιλοξενούμενο. Εκτός από τις φωτογραφίες και τα souvenir θα έχει και ένα ακόμα αντικείμενο που θα του θυμίζει τις διακοπές του. Έτσι, σε επόμενο ταξίδι του ίδιου ή κάποιου γνωστού του, το πρώτο μέρος που θα σκεφτεί για τη διαμονή θα είναι αυτό που τον φιλοξένησε και την προηγούμενη φορά.
Υπάρχουν όμως και πιο διακριτικά, αλλά εξίσου σημαντικά γραφικά που συνειδητά ή ασυνείδητα διαμορφώνουν μια άποψη για την αισθητική του χώρου και των ανθρώπων που τον διαχειρίζονται. Για παράδειγμα, η σήμανση στις τουαλέτες ή τα νούμερα στα δωμάτια, οι ταμπέλες που θα τους κατευθύνουν στο δρόμο ή η επιγραφή στην είσοδο είναι κομμάτια του παζλ των γραφιστικών εφαρμογών της επιχείρησης.
Πρωταρχικό ρόλο παίζει η λειτουργικότητα. Είναι αυτή που εκπληρώνει τον βασικό σκοπό της γραφιστικής μελέτης: να αναδεικνύει την επιχείρηση και να την κάνει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Επιπροσθέτως, ιδιαιτέρως σημαντική είναι η ομοιομορφία ανάμεσα στις επιμέρους γραφιστικές εφαρμογές. Πρέπει δηλαδή να έχουν όλα μία κοινή λογική στον σχεδιασμό τους, όπως οι γραμματοσειρές, τα σχήματα και τα χρώματα, τα οποία με τη σειρά τους θα πρέπει όλα μαζί να βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία με την αισθητική του χώρου.
Οι γραφιστικές εφαρμογές είναι εξίσου σημαντικές με τη διακόσμηση και τη διαρρύθμιση του χώρου. Προσδίδουν στο κατάλυμα μοναδικότητα και δίνουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στην επιχείρηση. Δεν έχει σημασία αν ο χώρος είναι μικρός ή μεγάλος, ακριβός ή οικονομικός, αποκεντρωμένος ή σε κεντρικό σημείο. Σε κάθε περίπτωση είναι ένας καθρέφτης της αισθητικής της επιχείρησης και των ανθρώπων που την αποτελούν.
Ιωάννα Δημητρίου Νικολάκη
Graphic Designer
Τηλ. 6978 792511
https://www.behance.net/ioanna_zan